۲ طرح دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی و پژوهش سرا در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به دست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  دکتر سید عطاالله سیادت، رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان گفت: ساخت دانشکده علوم دامی و صنایع غذایی در سال 1386 آغاز و در سال 1391 پایان کار گرفت اما دانشکده ناقص بود و امکانات لازم را نداشت.

وی بیان داشت: با اعلام به سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر اتمام پروژه ، اعتبارات متوقف شده بود ولی با پیگیری های مجدد دانشگاه، از طریق درآمدهای اختصاصی و تجهیزات دانشگاه و کمک های سازمان مدیریت تهران از ردیف های ضروری 34 میلیارد ریال کمک شد.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان افزود: ساختمان دانشکده در مجموع با اعتبار 62 میلیارد ریال و 5 هزار و 811 متر مربع با تجهیزات کامل به اتمام رسید و کلاس های دانشکده از 21 به 10 و آزمایشگاهها از 2 به 13 تغییر کرد یعنی بر اساس نیاز روز تغییر کاربری داده شد.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان اظهار کرد: این دانشکده برای 600 نفر ظرفیت دانشجو دارد و دانشجویان ازمهرماه امسال شروع به تحصیل کردند اما افتتاح رسمی امروز انجام شد.

وی ادامه داد: محل راه اندازی سرای پژوهش یک ایستگاه دامداری متروک در دانشگاه بود که مساحت آن بدون مزارع تحقیقاتی و آموزشی 1.2 هکتاراست و 2 هزار و 850 متر مربع زیربنای ساختمانی دارد.

سیادت اضافه کرد: این مجموعه به یک سرای پژوهش با بخش هایی از جمله آزمایشگاه های صحرایی، تهیه نمونه های گیاهی و عرق گیری گیاهان دارویی، اتاقک های رشد گیاهی و یک سالن آمفی تئاتر تبدیل شد.

وی گفت: برای ساخت این مرکز 21 میلیارد ریال هزینه شد و 2 سال طول کشید تا کارهای زیربنایی آن به اتمام برسد.

رییس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان بیان کرد : در کنار این مرکز، مزارع تحقیقاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی زراعت و اصلاح نباتات یا تولید و ژنتیک گیاهی قرار می گیرد که قبلا مجبور بودند در مزراع تولیدی دور دست فعالیت کنند.

سیادت گفت: برخی قسمت ها از جمله آزمایشگاه صحرایی ، سالن آمفی تئاتر و مرکز نوآوری فعال هستند اما اتاقک های رشد در حال نصب است.

انتهای پیام/م

2طرح در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.